در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توجه به سینماگران شهرستان با برگزاری جشن مهر سینمای ایران 

یک کارگردان سینما گفت: این نیاز احساس می‌شود که باید در قالب برنامه‌هایی مثل جشن مهر سینما، توجه ویژه‌ای به سینماگران شهرستانی داشته باشیم.  

خواجه‌وند کارگردان سینما گفت: ایران کشور پهناوری است و هنرمندان توانمندی در اقصی نقاط کشور زندگی می‌کنند که نیازمند حمایت هستند. بسیاری از فیلمسازان شاخص فعلی سینما از شهرستان‌ها کارشان را شروع کرده‌اند و به نظرم با بردن تولید به شهرستان‌ها و ایجاد امکان فیلمسازی برای کارگردان‌های شهرستانی می‌توانیم سینمای ایران را در وضعیت بهتری ببینیم و فیلمسازان جوان شهرستانی فرصتی برای ابراز توانایی خودشان پیدا می‌کنند. 

خواجه‌وند در باره لزوم و ضرورت برگزاری مراسمی نظیر جشن مهر سینمای ایران برای تکریم و بزرگداشت هنرمندان باسابقه شهرستانی افزود: همه هنرمندان نیاز به دیده شدن و تجلیل دارند و این کار بایستی به شکل مدونی انجام شود و باید کار تحقیقاتی لازم قبل از اجرای آن وجود داشته باشد. 

این کارگردان بیان کرد: در دورانی که در سراسر دنیا فیلمسازی راحت‌تر از قبل شده و بسیاری با گوشی‌های موبایل، فیلم می‌سازند اینکه جلوی تبعیض‌ها را بگیریم و با برگزاری جشن مهر سینمای ایران، شرایط تقدیر از سینماگران شهرستانی را فراهم کنیم واقعا اقدام لازمی بوده که باید ادامه پیدا کند. 

این سینماگر تأکید کرد: در کنار تقدیر از سینماگران خارج از مرکز، پای درد دل آن‌ها هم بنشینند و ببینند چه می‌خواهند و چه چیزی کم دارند و کمبود‌های آن‌ها را رفع و رجوع کنند. الان یکی از مشکلات سینماگران شهرستانی کمبود حمایت‌ها از تولید است که امیدواریم در کنار برگزاری جشن مهر سینمای ایران به فکر حل آن هم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار